Le Forum du Tennis Belge
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.



 
AccueilRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le deal à ne pas rater :
Funko POP! Jumbo One Piece Kaido Dragon Form : où l’acheter ?
Voir le deal

 

 Een nieuwe interview van Yanina

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Ziggy
Just the beer light to guide us
Ziggy


Masculin
Nombre de messages : 2375
Age : 48
Localisation : Gouy-Lez-Piéton (encore 9 mois)
joueurs/ses prefere(e)s : Federer et Hénin
Date d'inscription : 11/02/2006

Een nieuwe interview van Yanina Empty
MessageSujet: Een nieuwe interview van Yanina   Een nieuwe interview van Yanina EmptyMer 29 Nov - 23:31

Yanina Wickmayer in top-500 na tornooiwinsten in Zuid-Amerika

29/11/2006

Ze zat naast Kim Clijsters tijdens de Fed Cup-finale. Weinigen wisten dat ze toen vijfde speelster voor België was. Maar de voorbije weken maakte Yanina Wickmayer (17) naam. Ze won twee tornooien in Zuid-Amerika en zit zo in de top-500 van de wereld.



De Zuid-Amerikaanse speelsters wisten niet wie ik was, maar op het einde van mijn tournee van Bolivië via Brazilië naar Argentinië kenden ze me wel", stelde Wickmayer enigszins trots vast. Toen het 17-jarige meisje uit Diest begin deze week terug naar België vloog, moest ze vier trofeeën bij haar bagage proppen. Ze won de afgelopen maand twee ITF-titels in het enkel en twee in het dubbel.

,,Ik ging naar Zuid-Amerika om mijn laatste tornooien van het jaar op gravel te kunnen spelen, wat mijn favoriete ondergrond is. De maand voor het vertrek stond volledig in het teken van conditietraining, zodat ik de wedstrijden tot op het eind kon volhouden. En dat is prima gelukt" , aldus Wickmayer, die begin dit jaar nergens stond op de ranking van de proftennissters, maar nu rond plaats 430 zal staan. ,,En zo heb ik mijn doelstelling voor dit seizoen bereikt."

Moeder vroeg gestorven

Haar opmars kostte veel en hard werk, maar Wickmayer heeft nog energie over. ,,Na zo'n rondreis in Zuid-Amerika - ik was er ook al eens als junior gaan spelen - kom ik altijd sterker naar huis. Als ik zie hoe arm vele mensen daar leven, dan besef ik dat ik me gelukkig mag prijzen met mijn leven in België. Dan weet ik dat ik ten volle moet profiteren van de kansen die ik hier krijg."

Het was nochtans niet louter rozengeur en maneschijn voor de jonge Wickmayer. Op achtjarige leeftijd kreeg ze te horen dat haar moeder ongeneeslijk ziek was. Twee jaar later moest Yanina met één ouder verder. Om haar zinnen te verzetten begon ze te tennissen en toen vader en dochter naar Florida trokken voor een stage van een week, werd die week al gauw twee jaar. In 2002 keerde ze terug uit Amerika en mocht ze zich in de VTV-school van Wilrijk bij de andere Belgische tennistalenten voegen. ,,Ooit wil ik in de top-100 staan, maar ik plak er geen datum op. Het enige wat ik kan doen is hard werken en kijken waar ik uitkom."

Zware erfenis?

Haar plaatsje in het Fed Cup-team tijdens de finaleweek noemt Wickmayer alvast een beloning voor haar ijver. ,,Het was de mooiste week van mijn carrière. Trainen en optrekken met Kim, Justine en de anderen van het team was een bijzonder rijke ervaring."

Aan spelen kwam ze niet toe tijdens het wedstrijdweekend. Ze mocht op de supportersbank plaatsnemen, naast de geblesseerde Kim Clijsters. ,,Niet alleen dat, ik ben die week zelfs bij haar blijven slapen. We hebben een tijdje op dezelfde club getraind, dus ik ken haar goed. Jammer dat Kim stopt, maar ze lijdt onder haar blessures, dus begrijp ik haar wel."

Dat Wickmayer tot de generatie behoort die de zware erfenis van Kim en Justine moet torsen, laat ze over zich heen gaan. ,,Anderen mogen zeggen en schrijven wat ze willen, ik leg mezelf geen druk op. En dat doen ook mijn coach en vader niet. Ik ben aan hen alleen verplicht mezelf goed te voelen."

Lotte Alsteens
Revenir en haut Aller en bas
http://www.tennis-belge.be
tony
Rockstar et admin à la retraite
tony


Masculin
Nombre de messages : 30470
Age : 39
Localisation : belgique (région mons-tournai)
joueurs/ses prefere(e)s : Tammy, chakvetadze, vaidisova, oli, steve, nadal, robredo et federer
Date d'inscription : 06/11/2005

Een nieuwe interview van Yanina Empty
MessageSujet: Re: Een nieuwe interview van Yanina   Een nieuwe interview van Yanina EmptyMer 29 Nov - 23:38

bedankt ziggy Wink

Yanina hebt een groote potentieel. Das it de nieuwe diamant van het Belgische tennis
Revenir en haut Aller en bas
http://www.tamarynhendler.be
rita
Olivier avant tout
rita


Féminin
Nombre de messages : 3378
Age : 73
Localisation : Limbourg,Belgique
joueurs/ses prefere(e)s : Olivier Rochus,Justine,Steve ,Yanina,Ruben
Date d'inscription : 24/01/2006

Een nieuwe interview van Yanina Empty
MessageSujet: Re: Een nieuwe interview van Yanina   Een nieuwe interview van Yanina EmptyDim 17 Déc - 0:22

Ik denk ook dat Yanina met haar ingesteldheid het verder gaat brengen dan Kirsten Flipkens.Als ze dezelfde mentaliteit heeft als Juju gaat ze het nog ver brengen.Ik hoop dat ze goed omringt wordt door degelijke mensen,want prof worden heeft ook nood aan degelijke begeleiding.Heb je talent dan is dit een eerste vereiste.Ik sta honderd procent achter haar,ze heeft het talent en is erg lief.Dus Yanina je hebt er een fan bij.eentje uit Limburg,dat is niet zo ver van Diest.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Een nieuwe interview van Yanina Empty
MessageSujet: Re: Een nieuwe interview van Yanina   Een nieuwe interview van Yanina Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Een nieuwe interview van Yanina
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» 10.000$ de Coxyde (14-20 aout): Yanina Wickmayer s'impose!!!
» Interview de Thierry Van Cleemput
» Yanina et Xavier élus meilleurs belges de Novembre
» X.Malisse et Yanina Wickmayer élus meilleurs belges d'AOUT
» Een trofee voor yanina en kristof

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Le Forum du Tennis Belge :: Infos tennis :: Actualité belge/Belgische actualiteit-
Sauter vers: